BMW’nin Meksika satışları alarm veriyor

BMW Group Meksika İcra Kurulu Başkanı Diego Camargo, son zamanlarda Meksika’da yaşanan çift haneli artışların ardından 2025 yılında yeni araç satışlarının neredeyse değişmeyeceğini belirtti. Lüks araç pazarının 2024 yılında %0,5 ila %1,5 arasında bir büyüme yaşaması bekleniyor ve “hacmini koruyacağı” öngörülüyor.

Camargo, Trump’ın Meksika’dan gelen mallara %25, Çin’den ithal mallara ise %10 ek gümrük vergisi getirme tehditlerinin, Meksika ekonomisi ve para birimi üzerindeki belirsizliği artırdığını ifade etti.

Meksika’nın korumacı önlemleri ve geniş ticaret savaşı potansiyeli talebi olumsuz etkileyebilir. Meksika’nın, ticaret anlaşması olmayan ülkelerden çelik ve alüminyum ithalatına uyguladığı önceki tarifelerin otomotiv tedarik zincirinde enflasyonist bir etkiye sahip olduğunu belirtti.

BMW’nin sınır ötesi ticareti, bu durumdan olumsuz etkilenebilir. BMW’nin Meksika’da satılan araçlarının yaklaşık %30’u, Güney Carolina’daki bir fabrikadan ithal edilen SUV’ları içeriyor. Ayrıca, otomobil üreticisi Meksika’da üretilen birçok aracı ABD dahil olmak üzere 80’den fazla farklı varış noktasına ihraç ediyor.

Meksika’daki analistler, artan ticaret gerilimlerinin gelecek yıl için ekonomik büyüme tahminlerini hızla düşürdüğünü belirtti. Bloomberg Economics’e göre ülkenin dördüncü yıl üst üste azalan bir ekonomik büyüme yaşaması beklenirken, ABD’den gelen yüksek vergiler gayri safi yurtiçi hasılanın yaklaşık %11’ini etkileyebilir.

BMW Group’un Meksika’daki satışları, BMW ve Mini markalı otomobilleri içerirken, yılın ilk 10 ayında %1,1 artarak 13.893 adede ulaştı. Geçen yıl 17.703 araç satan Alman markası, ABD pazarında 362.244 araç teslim ederek rakamlarını daha da artırdı.

BMW, San Luis Potosi araç montaj tesisinde BMW 3 Serisi, 2 Serisi Coupe ve M2 modellerini yerel olarak üretiyor. Ancak mevcut üretim kapasitesi yılda 175.000 araçla sınırlı

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir